I jagten på bedre KPI’er vælger industrivirksomheder teknisk assistance

Der er stor forskel på at have et traditionelt ansættelsesforhold kontra det kunde-leverandør-forhold, som køb af teknisk assistance tilbyder. Intego erfarer her, at det øger kvalitetsniveauet og giver det nødvendige kompetenceløft, som styrker ens KPI'er.

Uanset om det er driftsomkostninger, kundetilfredshed eller en helt tredje KPI, så er det vores erfaring, at en aftale om hel eller delvis overtagelse af virksomhedens tekniske behov styrker opnåelsen af virksomhedens KPI'er. Når man som virksomhed vælger at købe teknisk assistance, så er det ofte med ønsket om at opnå en bredere kompetence, der holder sig ajour med udviklingen.

Læs mere: ”COOP overdrager teknisk afdeling på gigantlager”

Typiske udfordringer køb af teknisk assistance imødekommer

Hvis virksomhedens tekniske afdeling er lille og mest af alt er en støttefunktion til kerneforretningen, er det ofte lig med en til tider høj personaleomsætning samt manglende fleksibilitet grundet mindre kompetencebredde og erfaring sammenlignet med en stor leverandør.

En anden hyppig udfordring er manglende struktur eller ineffektivitet, fordi man ikke har ressourcerne til eller prioriterer uddannelse eller opgradering, så man har de rette kompetencer. Det hæmmer både arbejdsgange og medarbejderens motivation.

Virksomhedens udbytte ved køb af teknisk assistance

Når man som virksomhed køber teknisk assistance ”ude i byen”, slipper virksomheden for at have fokus på efteruddannelse og servicekultur. Samtidig får virksomheden et højere kompetenceniveau, et bredere hold og dermed et kompetent og kvalificeret bagland, man kan trække på, når behovet opstår. Det skaber stor personuafhængighed og dermed en mere effektiv produktion, som forbedrer ens KPI'er.

Læs mere: ”Fordele ved teknisk assistance”