17. februar 2020

Den globale virksomhed Schneider Electric, hvis forretning fokuserer på den elektriske industri og el-materiel, har udviklet en ny prototype inden for nødstrømsforsyning. Til at samle de første prototyper og dokumentere denne proces, har Schneider Electric valgt Intego Kolding, som samarbejdspartner.


Schneider Electric har flere afdelinger i Danmark, hvor IT Business enheden ligger i Kolding. Her er der udviklet et nyt modul til deres UPS anlæg (nødstrømsanlæg). Ved fremstillingen af de første prototyper skal hele processen dokumenteres, så denne eventuelt kan finjusteres og benyttes ved
masseproduktion senere hen.

 

Samarbejde på tværs af kompetencer

Integos el-tekniske afdeling blev først og fremmest involveret i projektet, da det kræver el-tekniske færdigheder at arbejde med tavlemontage til nødstrømsanlæggene, men ligeledes var Integos mekaniske afdeling i spil, når der var brug for kompetencer, hvor en plade skulle bukkes, udfræses eller skæres for at samle tavlerne korrekt. Her har det været en stor fordel for alle parter at kunne udnytte flere kompetencer i afdelingen, i stedet for at skulle have fat på en tredje leverandør. Carsten Nommensen, Principal Architect hos Schneider Electric kommenterer:


”Schneider Electric vil være involveret i byggeprocessen og derfor søgte vi en lokal samarbejdspartner med de rette kompetencer. At valget faldt på Intego har sidenhen vist sig at være den helt rigtige beslutning og vi ser det faktisk som et scoop at have fundet en samarbejdspartner, som passer så godt til vores behov.”

 

Schneider Electric har i perioden for tavlemontagen haft en medarbejder fysisk tilknyttet til Integos afdeling i Kolding, hvilket har været en positiv oplevelse for alle parter:

 

”Vores medarbejder har følt sig meget velkommen på værkstedet i Kolding, hvor Integos folk generelt har udvist stor åbenhed hele vejen igennem,” fortæller Carsten Nommensen.

 

Færdig 14 dage før deadline

Det gode samarbejde på tværs af kompetencer og mellem Intego og Schneider Electric har gavnet på flere måder. Blandt andet blev de 10 prototyper færdige 14 dage før tidsfristen. Jan Dollerup Byrckel, servicetekniker hos Intego Kolding samt ansvarlig på projektet, kommenterer:

 

”Succeskriteriet var at aflevere et brugbart produkt inden for tidsfristen. Begge dele lykkedes og det er jeg godt tilfreds med. Opgaven i sig selv har samtidig været meget interessant – så meget, at der også er blevet lagt lidt interessetimer i projektet fra flere af vores medarbejdere.”

 

Intego blev ligeledes inviteret med til at installere de færdige skabe hos Schneider Electric, så de har kunnet været med i hele processen og udviklet en større forståelse for projektet i sin helhed.

 

Variant 2.0 planlagt

Når prototyperne er blevet gennemtestet, skal der bygges otte nye, som indeholder de justeringer man finder nødvendige at indføre fra prototype 1.0. På baggrund af det hidtil positive samarbejde, har Schneider Electric endnu engang valgt Intego til opgaven. Begge parter udtrykker begejstring over at fortsætte det gode samarbejde.

Vil du gerne holde dig opdateret på vores cases?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få vores nyeste kundecases og nyheder direkte i din indbakke.