Hvor meget betyder oppetid for dig?

Flere og flere danske industrivirksomheder vælger at købe teknisk assistance for at frigøre ressourcer og samtidig sikre kvalificeret teknisk arbejdskraft.

Intego får i gennemsnit tre forespørgsler om ugen vedrørende teknisk assistance, hvor vi – helt eller delvist – overtager virksomhedens tekniske arbejde. Her er det en klar tendens, at jo sværere det er at tiltrække medarbejdere, des mere attraktivt og aktuelt bliver behovet for at købe teknisk assistance ”ude i byen”.

Det er nemlig en måde, virksomheden sikrer sig et kompetenceløft og øget trivsel uden, det fjerner fokus fra kerneforretningen. Derfor er der også flere og flere, som ikke bare vælger at indgå en service- eller tilkalder-aftale, men i stedet vælger at outsource sit tekniske personale til Intego, hvor virksomheden får adgang til vores specialister og bredde kompetencer inden for både el, mekanik og automation.

Læs mere: ”7 år efter outsourcing: ”Vi gjorde det rigtige

Svært at skaffe kvalificerede medarbejdere

Det er ikke nogen hemmelighed, at især industribranchen oplever en massiv mangel på kvalificerede håndværkere, teknikere, ingeniører og lignende. Uden det rigtige personale, med de rette kompetencer, kan det være svært at bevare virksomhedens konkurrencedygtighed. Og hvis du har de kvalificerede medarbejdere, men måske kun har behov for dem i perioder, så kan det være en dyr fornøjelse at have specialister ansat.

Det er også årsagerne til, at vi oplever en markant stigning i antallet, der overvejer at købe teknisk assistance, frem for at samle de nødvendige kompetencer i virksomhedens egne tekniske afdelinger. Det sikrer nemlig, du altid har adgang til de kompetencer og mængden af ressourcer, du har behov for til den aktuelle opgave. Som en landsdækkende teknisk servicepartner har Intego lettere ved at tiltrække, fastholde og uddanne teknikere, fordi du her er en del af en kerneforretning i udvikling frem for en lille og omkostningstung teknisk afdeling.

Læs mere: ”Fordele ved teknisk assistance