Når hver en time tæller – pludselige nedbrud op til weekenden

Som produktionsvirksomhed er det afgørende, at produktionen kører fejlfrit og uden uforudsete afbrydelser. Men i tilfælde af nedbrud, så er det godt at have adgang til hurtig assistance.

Tidligt fredag morgen havde en af vores industrikunder i Odense et nedbrud på en af deres produktionslinjer. Den gamle PLC, som styrer produktionslinjen, meldte fejl. Fejlsøgningen viste, at der var en fejl i PLC’ens hukommelse. PLC’en stod dog ikke til at redde, fordi modellen var udgået.

Klokken 13 blev det besluttet, at kunden ønskede, at produktionslinjen skulle være i drift igen inden mandag morgen. Derfor bestilte Integos teknikere, som også havde foretaget fejlfindingen, en ny Siemens PLC fredag eftermiddag, som blev leveret 1,5 time efter af en kurer. Klokken 22 var den grundlæggende styring på plads, og lørdag middag blev der udført intern test. Søndag eftermiddag var produktionslinjen klar, og mandag morgen blev den nye styring sat i drift i samarbejde med produktionsteamet.

Serviceaftale sikrer hurtig handling

Den hurtige handling af Integos automationstekniker Casper Hartung Christensen og elektriker Kim Borg sikrede, at kunden var hurtigt i drift.

”På trods af, at mine weekendplaner tog en hurtig drejning, så var det en spændende opgave med et positivt udfald og en tilfreds kunde – og det er jo det vigtigste. Med den nye Siemens PLC har kunden fået et yderst velfungerende system til den videre produktion,” forklarer Casper Hartung Christensen.

Kunden har en fast serviceaftale med Intego og har på daglig basis tilknyttet en elektriker og to smede, som fokuserer på vedligehold. Aftalen sikrer, at Intego kan stille med et hold, når behovet opstår, 24/7.