Intego holder Siemens-kraner i topform

På ugentlig basis stiller Intego en kranmontør til rådighed for vindmøllefabrikken Siemens Gamesa Renewable Energy i Aalborg. Det er en del af indholdet i en serviceaftale, som gennem løbende vedligeholdelse og årlige serviceeftersyn sikrer vindmøllefabrikken planmæssig krandrift og minimal nedetid ved nedbrud.

”Hurtig responstid, dygtige medarbejdere, pålidelig service og en vagtordning, der bare fungerer.” Så kort og præcist lyder det fra maskinmester Jesper Uhrenholt fra Siemens Gamesa Renewable Energy i Aalborg om vindmøllefabrikkens serviceaftale med Intego.

Siemens Gamesa Renewable Energy i Aalborg har samarbejdet med Intego omkring el-teknisk og mekanisk service i efterhånden ti år, og de seneste tre år har de yderligere haft et fast samarbejde omkring kranservice.

Hurtig respons minimerer nedetid

Jesper Uhrenholt betegner serviceaftalen som meget værdifuld, fordi den løbende service på kranerne sikrer, at de kører, og samtidig kan eventuelle fejl tages i opløbet.

"En gang om ugen kommer der en Intego-medarbejder og ser til vores kraner og er her i hele den normale arbejdstid. Og er der behov for en ekstra montør, kommer de måske to. Det er en stor sikkerhed for os at have Intego tilknyttet på en fast aftale, fordi det sikrer, at vores kraner stort set altid er køreklare – og det har en stor værdi for vores produktion," lyder det fra maskinmesteren.

På rådighedsvagten garanterer Intego en responstid på maks. 1 time – og det løfte bliver 100 pct. overholdt, fortæller Jesper Uhrenholt:

"Integos ugentlige servicearbejde gør, at vi sjældent oplever nedbrud, men skulle uheldet være ude, er de meget hurtige til at rykke ud og udbedre fejlen. De har en meget kort responstid, og dermed har vi også en meget kort nedetid på vores anlæg. Det var også en af de væsentligste årsager til, at vi indgik en serviceaftale med Intego," fortæller Jesper Uhrenholt og uddyber:

"Vi havde flere muligheder for en serviceaftale, men vi valgte Intego på grund af deres korte responstid, faglige kompetencer og vores tidligere erfaring med dem. Og vi er meget tilfredse med samarbejdet."

Faste serviceteknikere fra Intego

Ud over den korte responstid fremhæver Jesper Uhrenholt Intego-teknikernes faglighed dygtighed som den største fordel ved serviceaftalen – og det, at det er de samme folk, der kommer på fabrikken og udfører service:

"De kender huset, så de skal ikke hjælpes ret meget. Vores medarbejdere kender dem og omvendt, og de ved, hvor tingene er. De glider lige ind i arbejdsdagen herude, og det sparer os for en masse tid, at vi bare kan levere en opgave – så sørger de for at løse den uden at være til gene for den øvrige arbejdsgang."

Download